Mina sinner har skärpts...

Det verkar helt otroligt, men det är sant. På sista tiden har både min hörsel och mitt luktsinne blivit åtskilliga gånger starkare. Det är mestadels en otrevlig upplevelse.

Mina öron bågnar av det gälla Kalle-Anka tjattret på Disney Channel. "Kan Du inte sänka litet" stönar jag till Grodan, som ligger i halvkoma och glor med ena ögat. "Va, det är ju redan så lågt!" svarar han och suckar.  När han säger nåt rakt in i mitt öra, kastas jag baklänges av rekylen. Nu har han av naturen begåvats med en tämligen otimid röst, men ändå...

Det råa köttet har en obehaglig lukt. Det gör att jag nästan ratar den nyhalstrade oxfilén, lukten sitter kvar i näsan   "Din bil stinker bensin" konstaterar jag när jag åker med i Guldbilen. "Du inbillar Dig bara!" blir förstås det okänsliga svaret.

I varuhuset freakar jag nästan ut av all bjällerklang och störande snarkande tomtar som ligger till höger och vänster.

Tänk om mina ögon kunde se litet bättre också. Så slapp jag läsbrillor när jag plöjer genom skönlitteraturen under de långa nätterna.

"De här tecknen kan vara början till schizofreni" konstaterar Ljuset i Mitt Liv känslokallt. Det får mig verkligen att må bättre!

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Precis så är det...

men mina glasögon är inte läsglas... de funkar dock lika uselt oavsett om jag har dem eller inte... famlar mig fram i blindo som en blind höna... tyvärr är det de fula killarna som står i vägen och som jag tafsar på. Suck! Inte ens det lilla roliga får man ha!

Postat av: Sara

Du håller på att förvandlas till en fluga! (Inspirerad av filmen) Men du kommer att få det kämpigt såhär års, om det är vintertid i skrivandets stund.

2007-05-06 @ 19:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback