BLACK is BLACK

Jag hörde att SVART blivit högsta mode i jul. ALLT ska vara svart, julgran, tomte, grandekorationskulorna, hela skiten!! Det verkar töntigt tycker jag. Är det bara för att man ska verka hip och nytänkande? Jag tänker då inte ha någon svart gran. Jag tänker faktiskt inte ha någon gran alls, vilket jag inte haft de senaste 20 åren.

Svart kan väl vara snyggt, jag har själv en hel del svarta kläder. Svartsynt kan jag också vara, men vad jag kan göra riktigt svart så är det julskinkan, om den står inne för länge. Det är därför jag med varm hand överlåter de viktigare kökssysslorna åt min käre man.

En gång i min ljuva ungdom, när jag var som au-pair i London och skulle sköta mathållningen (vilka galningar, hur kunde de sätta mig på den uppgiften?) så lyckades jag bränna vid puddingen eller var det potatisen, och för att lätta upp stämningen vid det vanligen så dystra middagsbordet, placerade jag en liten vimpel mitt i eländet som jag skrev "disaster of the evening" på. Tråkmånsarna i familjen drog t o m på smilbanden den kvällen, och jag slapp den väntade utskällningen.

Men svarta julkulor? Tjaa...   Fast en SVART blogg kan jag allt tänka mig....

Kommentarer
Postat av: Ina

Svart är till för de som inte gillar julen fattaruväl:) Så att även de kan fira och ha det lite skojs!!

2006-12-12 @ 06:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback