Fiskar har känslor!

Denna ofattbara nyhet förmedlades till oss av tv 4:as nyhetsmorgon, nyss. Jag har ännu inte hämtat mig från chocken. Det visade sig att man förbjudit agnande av levande fiskar som bete, när man fiskar efter andra fiskar. Det betraktas numera som djurplågeri, eftersom, hör och häpna, fiskar kan känna smärta! Jag måste säga att vårt samhälle går från klarhet till klarhet, och det finns liksom fortfarande hopp för människosläktet!

PS jag är född i mars och sålunda fisk! Givetvis känner jag med våra befjällade vänner, och firar därför idag!

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

För mig är det självklart att de kan känna smärta... men så är jag också Fisk.

Postat av: papelito

hej hej! jag e vattuman o tänka sig, jag kan oxo förstå att fiskar känner smärta! :) men d e bra att man tydligen har bevisat d nu då, man ska aldrig förutsätta nåt bara för att d verkar logiskt..

2006-03-28 @ 13:40:44
URL: http://papelito.se
Postat av: Sara

Nyheten har nått mig, och jag höjde inte särskilt på ögonbrynen. Jag är också fisk (vi verkar vara ett helt stim), men är det inte som i fablernas värld "djur har också mänskors känslor" att faktiskt just alla djur har känslor. (Tja, åtminstone känsel.)

2007-05-06 @ 20:34:38
URL: http://plupp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback