Hunden blåste bort

Var nyss ute och luftade hunden och mig själv. Blåsten virvlade upp små snöpelare mitt i det redan vita. Efftersom Lille Hund är mycket liten, hände det sig att en vindby tog tag i honom och blåste iväg. Ett utdraget tjut ryckte upp mig ur min frostpinade dvala där inne i overallen, och jag skymtade fyra små luddiga ben som virvlade bort i tornadon.

Var det på riktigt? Nää, men det kunde ha hänt. Det blåste nämligen så infernaliskt att jag måste ha vovven kopplad för att han inte skulle blåsa fort. Jävlars också. När kommer våren? Kommer våren?

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Jag förstår att det kunde ha hänt!
Min hund gillar inte blåsten.
/D

Postat av: Nina på Johangården

Det är inte lätt att vara en liten hund i blåsten som är nu...

2006-03-19 @ 19:22:25
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Ylle

Nää, vem gillar egentligen blåsten? Någon?

2006-03-20 @ 07:44:54
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback