Livet på bloggen - hur orkar ni?

När jag har tid och lust valsar jag runt litet på bloggsidorna och häpnas över hur många det verkar vara som lever HELA sitt liv på bloggen!

Hur orkar ni? Kommenterar ditt och datt och ibland (outhärdligt nog) fylls bloggarna med beskrivningar av vad man äter till frukost och vad man har på sig för kläder idag...  suck... Många är orden som trängs på bloggsidorna. Glada och lessna och djupa och ytliga och framförallt MÅNGA!

Har inte folk annat att göra? Leva t ex? Hur många är det som verkar tillbringa hela arbetsdagarna med fingrarna på datorn, skrivandes i sin blogg? Får ni nåt annat gjort på jobbet, eller???

Vad är det för driv som gör att folk beskriver minut efter minut av sin dag sådär offentligt? Visst, jag har också ett behov av att skriva, och som så många andra som skriver så har jag ett visst exhibitionistiskt behov av att andra läser det jag skriver, men jag undrar vem som är intresserad av vad jag har på mig? Och vad jag har för handväskor - vilket jag inte har. Skulle jag släpa runt på en sån så glömmer jag den ofelbart på första bästa ställe. Nå, jag har på mig en osexig vit undertröja av 100% ull. (Ha ha - jag kallas ju också för Ylle .... ) Det kan behövas när man sticker ut näsan i minus 18. Nertill har jag ännu osexigare bylsiga långkalsingar av samma material och ursprung. Så nu vet ni det. Men inte blev ni gladare av det kan jag tänka?

POS - jag hittar inte Din blogg!  Var finns Du??

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Oj!
Jag känner mig träffad. Pang! Rakt i ansiktet. :)
Men jag har inget jobb. Kommer inte att ha något heller på mycket lång tid.
Och har klarat mig genom värsta vinterdeppen genom att skriva mycket.
Vi har nog olika skäl till att skriva! Och kommentera varandra.

Många gånger lättar ju bilderna upp en blogg. Man blandar allvar med lätta och ytliga saker.
Som i livet i stort! Eller...?

Själv tycker jag att det är roligt att skriva! Framförallt roligt!
/D

Postat av: Ylle

Men tjejen, inte menade jag DIG! DU skriver väl inte om vilken underbyxa Du har på Dig eller vad Du åt till frukost? Du skriver ju känsliga, intelligenta funderingar. Så sudda bort den där träffen, snälla, och kolla in alla ointressanta intelligensbefriade bloggar runtom. När man tycker att det är roligt att skriva, så blir det BRA. Ta gör guds skull inte åt Dig! OK? Ylle

2006-03-10 @ 13:44:57
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Darkangel

Ojoj! Det ser ut som jag tog illa upp.
Men det gjorde jag inte!!!
Tänkte nog mest högt för mig själv. Och skrev samtidigt. :)
Ah, det är svårt att skriva kommentarer ibland!

Jag har ju lagt in in bilder på min frukostbricka och min händväska i parti och minut nu! Hihi!
Men det är lite kul med flärd ibland också! :)

Annars förstår jag dig.
Bloggar där varje inlägg innehåller EN enda mening där:
inlägg 1 handlar om underbyxorna. :)
inlägg 2 handlar om frukosten
inlägg 3 handlar om att man diskar efter frukosten
osv...
Och det upprepas varje dag. Månad efter månad...
... då blir jag lite trött också! :)

Allt är okej!
Pussa Sammie från mig och Mumma!
Och ta hand om dina fina hästar!
/D

2006-03-10 @ 17:01:00
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: POS

Här är jag!

Det har varit något problem med min sida; vet inte vad, men nu fungerar det igen. Inte för att jag har skrivit så värst mycket på sistone; jag har väl försökt ägna mig åt livet, eller, kanske mest, jobbet... Men nu är jag ledig i tre ljuvliga dagar, så då ska det väl bli lite skrivet, i alla fall.

2006-03-10 @ 23:23:54
URL: http://www.ichtys.se/blog/
Postat av: Rita

Då har vi något gemensamt,,,har åxå funderat över vissa bloggare. Å andra sidan skriver jag inte ett vettigt ord på min blogg,, bara trams.

Glädje att läsa om dina hästar!

2006-03-11 @ 17:35:57
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: Ina

Frågan är välmotiverad - kanske är det så att livet inte är mer intressant än underbyxor och handväskor - har du tänkt på det??!! Ha ha

2006-03-12 @ 07:07:17
URL: http://ina.blogg.se
Postat av: Annaa M

Sticks dom inte, dom där ylleunderkläderna?

Jag såg ett första inlägg i en blogg en gång, skrivet av en ung tjej. Det stod ungefär så här: "Vad ska jag skriva här då? Ingen är väl intresserad av mina tankar om livet och världen. Så jag får väl skriva om det jag är bra på. Smink och kläder." Och så skrev hon om det. Inlägg efter inlägg...

Allvarligt tror jag framförallt många unga ser sin blogg som en ren dagbok. Har nog inte alls tänkt igenom vad det egentligen är man skriver om för att bli läst. Utan är bara uppe i sin egen egotripp.

2006-03-12 @ 15:49:30
Postat av: Annaa M

Äsch, nu glömde jag url, då kan man tro att jag inte är jag!

2006-03-12 @ 15:50:16
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Ylle

Ja Annaa, så kan det förstås vara... Å en egotripp är väl så god som en annan... Nää ylleunderstället kliar inte alls, är bara så varmt och gott!

Tja kan det stämma Ina, att livet inte är intressantare än handväskor och underbyxor för somliga? Näää jag vägrar att tro det! Inte för att jag själv har någon uppfattning om att vara speciellt intressant, men jag är intresserad av andras TANKAR och FUNDERINGAR och gärna kanske något utöver frukostflingornas smaklighet. Har jag för stora krav? Å andra sidan kan jag förstås välja att skita i ointressanta bloggar istället för att bry mig. OK.

Härligt Rita, att Du gillar att läsa om mina hästar. Jag älskar nämligen att skriva om dem. Och det kanske inte intresserar ALLA..

2006-03-12 @ 17:06:22
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback