Miljonerna rullar...

Det handlar om ofattbara summor. Flera miljoner i månadslön, hundratals miljoner i fallskärmar, avgångsvederlag, mutor eller vad man nu väljer att kalla det...

En näsvis reporter (var finns alla RIKTIGT skarpa skjutjärnsjournalister?) frågade en mångmiljonbelönad befattningshavare i nån styrelse eller var det nåt statligt verk? "Gör Du Dig verkligen förtjänt av så mycket pengar i lön?" Han flinade generat och mumlade : "Det är ett avtal vi kommit överens om.." Alltså var svaret NEJ, han gjorde inte nytta motsvarande den hisnande summa han fick ut. Men ett avtal är ett avtal. När det gäller sådana summor alltså. Inget att reta upp sig på.

Annat är det med de stackare som kvitterar ut sina futtiga sekiner i sjukpenning, a-kassa eller dylikt. DOM kan vi hacka på. Eller dom futtiga pensionstusingarna som kvitteras ut av människor som slitit i hela sitt liv och dragit in stora summor till staten i skatter och BNP. Där kan vi dra ner och skärpa till. Det är väl bara att dra åt svångremmen några hål till....

Kommentarer
Postat av: Nicolin på Fädernegården

Tack snälla Mamma (nu 98 år) som lärde oss att hushålla med ALLT. Hon sa alltid att hennes rikedom var hennes sex vackra barn.

Den här månaden har jag fått min första folkpensionsutbetalning. Det är ungefär samma summa som "höjdarna" gör av med på EN representationsmiddag.

Min son sa till mig när jag visade honom avin. Men MAMMA är det det här som du har arbetat för i 40 år??

Men tack snälla MAMMA 98, som lärde mig att koka sagogrynssoppa och andra långkok. Vi klarar oss, Du kan vara lugn.

Jag önskar att jag kunde ha en hiss i taket och en specialsäng här hemma så skulle jag ta hit Dig på en gång. Men Du förstår, att en del av pensionen måste gå till "höjdarnas" avgångsvederlag, så det finns inte sådana utrymmen i budgeten för oss. Så nu får Du nöja Dig, med att "göra i blöjan" i din hemkommun som Du bidragit med skatt till sen 1927. Du förstår att de har inte heller utrymme i sin budget att ha personal som hinner sköta om DIG. Först måste "höjdarna" ha sitt. Men vi är rika ändå. Fast på ANNAT sätt.

2006-03-14 @ 10:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback