Mer litteratur!

Eftersom jag så skändligen dissade Leif GW häromveckan, så tänkte jag skriva om en bokupplevelse av det positiva slaget!

Henning Mankell har ju alltid flyt i sitt språk, och i "Italienska skor" tycker jag att han har lyckats på alla plan. Storyn är både originell och litet skruvad, man blir hela tiden nyfiken på nästa sida, är det inte just så en bra bok ska fungera?

Och språket - ja språket är det som sagt flyt i, man hakar sig aldrig på ett enda ord som inte passar in, så det är en ren njutning att läsa denna bok.

Jag kan varmt rekommendera den! Det enda tråkiga med den var att den TOG SLUT......

Kommentarer
Postat av: Ina

En annan guldbok är Stieg Larssons män som hatar kvinnor - mumma för lästörstiga ögon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback