Ylles Poesihörna

I sadeln på min häst 

För krampen släpper
och kroppen mjuknar
när tanken svävar fritt
i sadeln på min häst 

Det går så lätt att andas
han kliver fram på säkra ben
en ära att bli buren
i sadeln på min häst 

Och värken falnar
 
som en ond dröm bara
 
tårar torkar
 
i sadeln på min häst
 

Jag väver mina drömmar
som ett sirligt nät
  ingenting är svårt
i sadeln på min häst 

När ondskan sveper över världen
och knivar hugger hjärteblod
på något sätt så blir jag fri
i sadeln på min häst
image85                                                                     

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Vackert och sant! Poesihörna...hm kanske det ja;)

Postat av: Plupp

Fint! Jag förstår hur mycket du gillar att sitta i sadeln på din häst.

2007-05-15 @ 13:18:22
URL: http://plupp.bloggagratis.se
Postat av: Ann-Louise

Vackert!
Du har många strängar på din lyra! Och det är väl då man blir en komplett människa....

2007-05-16 @ 07:05:37
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback