Fredagen den 13:e - vi fick så vi tålde!

Mina förtvivlade regndanser verkar ha haft effekt. Framåt fm tornade enorma, svarta moln upp sig över vår lilla dal. Jag lastade in Lille Hund för att åka och handla, det var ju bara drygt 10 grader ute och då går det bra att sitta i bilen för den lille.

Precis när jag var klar öppnade himlen sig och det började hagla kulor stora som 50-öringar! Det dundrade mot biltaket. Vägen vattenfylldes och såg mer ut som Colorado River än Rimbovägen. Sakta kryssade jag hem och tackade återigen de Högre Makterna för fyrhjulsdrivet.

Sen har det fortsatt att dundra och ösa ner och hagla. Fram till 16-snåret. Eftersom både Lille Hund och jag är åskrädda så bäddade vi ner oss under pläden och föredrog att uthärda i djup sömn, efter att jag berusat mig fullständigt på en hel påse salta bildäck.

Så här såg det ut på vår altan:


-och så här såg det ut i rabatten...

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Det kan man kalla oväder. Här kom det ungefär 10 droppar sen kom solen fram igen. Men det behövs regn nu - drömmer om det det där fina sommarregnet som man kan sitta och lyssna på och njuta av.

Postat av: Nina

Allt eller inget - verkar det vara hos dig, i alla fall vad gäller vädret.

2008-06-14 @ 09:45:52
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback