Förlåt förlåt förlåt!

När jag fyllde år fick jag två pelargonskott av min granne, pelargonälskaren We. Jag har aldrig gillat pelargoner om jag ska vara ärlig, men de här sorterna är mörkt röda, nästan mot svart, och faktiskt riktigt vackra.

Jag har vårdat mina plantor med stor omsorg, och de har vuxit upp och blivit rätt fina. Den ena, Springfield Black, har fått några enormt vackra blommor.

Pelargoner ska vänjas sakta vid utomhusvistelse, har det sagts mig, så jag har satt ut dem om dagarna nu. I hettan. Men igår kväll glömde jag att ta in dem. I morse vid 5-snåret var det bara 5-6 grader, och där stod de och huttrade.

Jag bad dem om förlåtelse och lyfte in dem i värmen. Tror ni att de kan förlåta mig? Eller straffar de mig genom att dö?

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Hej.. Pelargonier finns det gott om nu och så många nya sorter.. riktigt vackra.. tror säker din är vacker.. men skulle vilja se den på bild.

Annars förknippar man de där gammaldagsa blommorna med gamla människor och bakom spetsgardiner:-)

Ha de fint och säkert kommer den att blomma länge.

Tjingeling från Skånegrebban och har du lust så tutta gärna inom:-)

Kram*

Postat av: ylle

Kolla bilden från 21 april i år, där finns Springfield Black! Ylle

2008-05-30 @ 21:15:16
URL: http://litenpudelbloggar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback