MÅSTE telefonen alltid gå före???

Jag bara undrar. Det retar mig otroligt, måste jag erkänna. Om jag är inne i en affär, låt oss säga en affär för snöslungor där man verkligen behöver goda råd och inte bara går och plockar på sig en snöslunga i hyllorna, ja Du förstår nog. Då RINGER TELEFONEN! Genast, i 9 fall av 10, springer expediten och tar telefonsamtalet. Sen kan han/hon babbla i uppåt tio minuter och ge en annan kund råd via telefonen. Jag tycker att det är oförskämt.

"Hallåååå, jag var ju här FÖRST!" kan jag muttra med otålig röst. Får jag inte direkt en reaktion, så vänder jag och går. Och kommer ogärna tillbaka till den affären. 

Likaså tycker jag att det är oförskämt när folk i tid och otid svarar i sin mobil, fast dom just pratade med mig. Om man väntar ett viktigt samtal kan man ursäkta sig och ge ett snabbt besked, det är OK. Men att börja babbla med någon om ditt och datt medan jag står/sitter där och väntar, det är USCH.
¨
Är det inte viktigare att ägna sig åt dem man har öga mot öga än att ALLTID låta telefonen få förtur?

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Håller med dig i allt! Kika gärna på min blogg där jag i dag har skrivit ett inlägg om precis samma sak under rubriken värsta marodörerna. Vi borde ha tagit med de där expediterna som går ifrån på vår lista! Ingen direkt skillnad i åldrar är det heller...

2005-11-08 @ 17:25:54
Postat av: Ina flina

jasså - så det var jag som härmade dig denna gång:) ha ha

2005-11-09 @ 07:33:30
Postat av: Magnus Blogg

Lika illa är det på jobbet. När motparten avbryter vårt samtal för tredje gången när telefonen ringer brukar jag säga -nej nu går jag och ringer till dig, så här här kan vi inte hålla på.
Det här är första bloggen jag läser. Veckorapporter från vänner har jag följt men det här med dagliga kommentarer. Nja jag vet inte än...

2005-11-09 @ 20:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback