Skaffa en pudel vetja!!!!

32130-9 Låt mig få presentera Lille Hund = Sammie = pudel, snart 6 år

Färg: Aprikos  Storlek: Mycket liten dvärg, bara en cm över toystorlek (29 cm och 5.4 kg) En mycket hanterlig storlek men ändå mer hund än de just nu så populära mini-minisarna.

Sammie är en härlig hund. Lättskött och användarvänlig. Fäller inga hår, absolut säker för allergiker (det vet jag som ÄR allergisk mot hund och katt, men inte känner nåt för pudlar, för man kommer inte i kontakt med hudepitelen och hår fäller de som sagt inga)

Vi kallar honom "katthund" för han är som en mix mellan hund och katt. Kan ligga i timmar på soffan och bara softa, med benen i vädret och helt nöjd med tillvaron.

Bästa sidor: Är supersocial, ääääälskar alla människor och speciellt små sådana. Har varit min terapihund i mitt jobb med ungdomar och barn. Har aldrig haft sönder någonting i vårt hus, blev rumsren på två veckor och kan lämnas ensam utan några problem rätt länge, men vi brukar begränsa det till max 6 timmar, och det är ändå sällan han behöver vara ensam.
Kan umgås med alla hundar (och katter)  Lekfull och glad för jämnan. Vad härligt det är att bli hälsad som om man varit borta i flera veckor när man bara varit på toa!

Sämsta sidor: Har börjat äta som en häst och lägger på sig litet för mycket (som resten av familjen, hrmmm)  Lindar husse runt sina tassar och kan få honom till vad som helst. Kanske är jag bara avundsjuk, det är mer än vad jag lyckas med nuförtiden...

Favoritleksak: Har en hel korg full, det varierar, just nu är det Skära Kaninen.
Favoritmat: Korv, glass, skaldjur, leverpastej, you name it
Favorit: Bästa kompisen och Älsklingen Vissla, en brun vacker tik som bor granne
De leker superbra ihop och bara älskar varandra.
Favoritlekkompis: Vissla (förstås) och King Charles Cavalieren Bobo

Sammie är vår första hund och visst är det saker man skulle ha kunnat gjort annorlunda (ibland har han persilja i öronen) men i jämförelse med de flesta andra hundar är han ändå superlydig (utan lydnadskurser, det har bara inte blivit av, inte för att jag har nåt emot kurser) men vi kan verkligen rekommendera er att skaffa en pudel, och gärna en LITEN sådan. Lättskött, intelligent, lättlärd, hårar inte, äter litet, lätt att ta med sig (även hundrädda personer kan acceptera en söt liten luddboll) och relativt lätt att bada och klippa p g a storleken. Ja kort sagt, det finns ingen annan ras som är så behändig!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback