Hur var det nu med hajarna?????

Är det INGEN som läst mitt inlägg om det vidriga hanterandet av havets hajar, där man skär av dem fenorna och kastar tillbaka dem levande FENLÖSA att sakta tyna bort på havsbotten?

Är det INGEN som upprörs av detta?

Tycker ni kanske att det är rätt åt dem - för att de är hajar?

Vill dessutom tillägga att hajar inte alls är så skoningslöst blodtörstiga som folk tror. De anfaller oss när vi sprattlar i panik, för att vi beter oss som byten. Nåå, svårt att låta bli förstås.... Men jag har sett den eminente australiske djurhanteraren Steve Irwin simma runt bland stora farliga bestar och betett sig lugnt, och de har inte rört en fena på honom (obs vitsen!)

Sen är ju inte vargarna heller så farliga som sagoberättarna har velat få oss tro. Faktum är att de flesta vilda djur är paniskt skräckslagna inför den bestialsiska människan. De har all anledning. Se bara hur vi har ihjäl varandra, utan att ens ha någon nytta av det. Där ligger skillnaden mellan oss och djuren. Inte till vår fördel....

Kommentarer
Postat av: POS

Ibland, tyvärr allt oftare, skäms jag över att vara människa.

Postat av: InaPina

Eftersom vi har gett våra djur galna-ko-sjuka och fågel-influensa kanske vi lika gärna kan börja äta upp varandra? Då fyller vår ondska i alla fall någon funktion?

Din morbida släkting.

PS. Det om hajarna gör så ont så jag nästan knappt kan läsa vad du skriver. DS.

2006-02-18 @ 12:44:52
URL: http://ina.blogg.se
Postat av: Jennie

Håller med... jag skäms för att vara människa... det vi gör emot djuren är vedervärdigt!

2006-02-21 @ 10:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback