Kramsnö idag

32130-23

Så här såg Lille Hund ut efter promenaden i morse. Det är en nackdel med en LITEN pudel som har mycket päls på benen....  tog över en halvtimme att duscha, torka och föna.

Kostymen kommer från Paris. Det är en liten rolig historia i sig. Min snälla storasyster som är gift med en Parispojke, var som vanligt där och flanerade. De mötte en dam med flera små pudlar iklädda fina kostymer. Min syster beundrade förstås pudlarna och frågade damen var man fick tag i hundkläderna, för hon hade en syster i Sverige som hade en liten pudel som behövde nåt liknande... "Kom till mitt hotell i eftermiddag" svarade damen. När de kom dit fick de två små hundtäcken som inte passade tantens hundar. Och så kom det sig att Sammie fick sina Pariskostymer. Säkert var de uppsydda på något modehus - Versace kanske?

Vi uppskattar dem i alla fall mycket.

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Snöklumpar på benen. Stackars vovve! :)

Jättesöt i Paris-kostym!

Postat av: Nina

Vilken underbar bild. Så ser min vovve åxå ut ibland när han har lekt i snön och då vill han inte gå nånstans. Han lägger sig mitt i vägen och ska knapra bort snön.

2006-02-19 @ 23:29:29
URL: http://blogg.passagen.se/ninelusk
Postat av: Plupp

Trendigt värre! Undrar om tillvägagångssättet skulle kunna anpassas till människan? "Oj, vilken fin regnrock du har!" "Visst, kom hem till mig så kan du få en likadan!"

2007-05-06 @ 20:11:39
URL: http://plupp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback