Vik hädan, snuva!

Nu har jag fått NOG! Snuvan som härjat i min arma kropp sedan nyår vill inte ge sig. Den kommer och går, ena dagen kan jag tro att nu, nu är jag bra igen, men så lurar den bakom dörren. "HAAHHHHRRGG" och kastar sig över mig med oanad kraft.

Näsan värker och är täppt, omväxlande med att snoret rinner och nysningarna sänder delar av frukosten ut över hela soffan. Oaptitligt, jag lovar!

Varje morgon vid fyrasnåret väcks jag av ett nytt snoranfall, högen av de vita toalettpapperstussarna växer nedanför min säng. Ögonen rinner och kliar. Nej, jag är INTE allergisk och Lille Hund sover INTE i min säng, inte ens i mitt rum. Men kanske kan det vara kvalstrena? De som i miljontals sägs husera i våra sängkläder. Bara tanken på dem gör att det kliar litet mer.

Och orken? Energin är som totalt bortblåst. Orkar ingenting alls. Bestämmer saker, för att jag verkligen VILL, och sen får jag lämna återbud i sista stund. Var hos min massör förra veckan, hon fick inte massera mig men envisades med att vilja "trycka litet på fötterna" för att öka min energi och möjligen min cirkulation. Är nämligen kall och trist i händer och fötter. Energin ökades inte, men väl cirkulationen. Sedan dess är fötterna glödande heta, svullnar upp under nätterna och går knappt att gå på. 'Värker gör de också. Det är förbaskat synd om mig. Vältrar mig i självömkan och passar på att tröstäta litet, med en känsla av att det är mig väl unt. Choklad är en kvinnas bästa vän.  Kilona bara ökar, speciellt runt midjan. Hur ska det här sluta? Vid midsommar kommer jag väl inte ens ut genom dörren. Grodprinsen får ta fram snickerikitet och bredda dörrarna.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Min mellanflicka befanns i höstas kvalsterallergisk. Hennes läkare ringde glatt och berättade det när vi var på en julmarknad en söndag. Men han sa samtidigt att kvalstrens rykte är betydligt överdrivet, det är ovanligt med allergiframkallande kvalster i våra egna sängar, han trodde "vi kanske dragit med oss nåt från Irland eller så". Hon fick ha samma lakan ett par veckor och sedan specialdammsuga för analys. Och där fanns ingenting!

Kvarstår gör att hon är lika förkyld som förr... men av anledningar som ingen riktigt förstår.

Och pudlar, nej de är ju inte allergiframkallande. Min kompis som är hyperallergisk mot både katt och de flesta hundar har ju fyra stycken!

Postat av: Nicolin på Fädernegården

Hej!
Jag var sdubig i 6 år i omgångar när mina barnbarn var små och gick på dagis. De var som infekterade giftormar och behövde bara andas på mig så blev jag sdubig.Ingenting bet på sdubad och den höll i sig så där en 6 veckor åt gången. Sen blev det hosta och sinusit. Jag köpte på inrådan av en läkare en nässköljare på Apoteket som heter Nasaline. Trodde aldrig att jag skulle våga ta in vatten i näsan men så provade jag. Och se, det blev mycket bättre. Nu för tiden (sen 1,5 år) tillbaka så är jag inte förkyld men jag undviker att gå till dagis. Gå in på www.entpro.com eller [email protected]. Jag lovar att det känns bättre och skönare. Krya på Dig.

Hälsningar Nicolin

2006-02-27 @ 15:29:01
Postat av: Ylle

Tack snälla. Köpte nåt som heter Nozoil på ´pteket, men det består tydligen av sesamolja, då kan man väl ta direkt ur den flaskan...

2006-02-28 @ 06:53:41
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback