Vindpinad och frostnupen


Vintern har varit värre än nånsin. Snön tornar upp sig i meterhöga drivor och driver mig till vansinne. Jag orkar inte skotta. Uppfarten blir till iskana.

Man suckar och faller i koma inne i den oranga overallen, den som räddar livet under kylan.

Så bortkastat att reta upp sig! Ingen kan ju påverka vädret!

Men varför är vintern så lång? Den tär på min kropp och gör värken svårare. Själen fryser till is. Armarna blir till istappar. Jag vill inte vistas utomhus. Men jag vill ju vara ute!

Är det istiden som kryper upp på oss? Naturens sätt att hämnas, att täcka allt med is och snö. Göra oss förlamade av kyla.

Ge mig bara våren. Direkt! Nu! Jag kräver!

Kommentarer
Postat av: Ina

Jag skriver under direkt - våren - hit - NU!!!

Postat av: Nina på Johangården

Jag skriver också under på våruppropet. Vår genast ska det vara!

2006-03-20 @ 23:23:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Uffe

De lärde säger att det här är den mest normala vinter vi haft på tjugo år. Jag har vant mig vid de trevliga onormala gröna vintrarna vi haft och har tyckt de var toppen. Fram för grön vinter!

2006-03-25 @ 22:01:29
URL: http://ufan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback