Tror reklammakarna att vi är dumma i huvet???

Nu undrar jag bara: BEHÖVS det verkligen sju (7) varianter av samma sorts diskmedel? Varför då?

Det talas om överutnyttjande av jordens resurser och att vi i vårt land tillhör de rovgirigaste i världen vad det gäller att roffa åt oss...  Reklamen i teven kan verkligen göra en tokig och det är tur att det finns en avstängningsknapp så att man slipper se eländet eller i alla fall höra ljudet. Men igår såg jag till min stora förvåning att det fanns sju olika Yes-diskmedel - varför? Så vitt jag vet har de inte olika funktioner utan används alla till att handdiska med (finns det verkligen människor som använder det gamla hantverket - har inte alla diskmaskin?)

Nää, de sju olika sorterna verkar bestå av olika färger helt enkelt. Så att man kan färgstyla till gardinerna? Blå och grön och gul och röd.. ja Du förstår?  Till råga  på allt påstod man i reklamen att tillverkarna PRESSAT NER färska frukter i diskmedlet.... JAG VILL INTE HA NÅGRA KÖRSBÄR NEDPRESSADE i mitt diskmedel, och inga andra frukter heller. Så urbota dumt. Räcker det inte med att det funkar att diska med?

Jag tror att jag ska bojkotta diskmedel i fråga. Inte för att det kommer att märkas, det är ju drygt (ha ha) så det går bara åt en flaska i kvartalet ungefär. Men det är mer en fråga om moral och etik. Allt som jag ogillar försöker jag att bojkotta. Jag känner mig mer tillfreds i själen då. Hur gör ni?????

Kommentarer
Postat av: atiR

Visst kan man bli förundrad över allt dom hittar på. Allt för att sälja så mycke som möjligt.
(viskar: jag har ingen diskmaskin)

Postat av: Ylle

Tack söta ni (för kommentarerna) Nja, jag handdiskar ju också mellan varven, eller rättare sagt, husse gör (mest) Så visst behöver man diskmedel!! Dock inte med frukter i? Ylle

2006-11-08 @ 07:55:06
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback