Kåldolmar på bete?

32130-66

Nää, inte riktigt. Det är mina ponnypojkar i sina nya fyrvägs-stretch-absolut-regntäta Jacsontäcken! Denna dag som är full av  piskande regn och hagelstormar så tillåter jag mig att vara pjoltig och vira in dem så här. Visst överlever hästar sämre väder än så, men varför måste de ha det värre än nödvändigt?

Om inte annat så mår mattehjärtat bättre av att se dem skyddade för det värsta. De får i alla fall vara ute i friska luften! Vilket som bekant är nyttigare än dammig stalluft.

Kommentarer
Postat av: Mumrik

Klart man måste ha jacka på i dessa hemska blöta vårstormar. Tider är det på högsommaren när eksemtäckena åker på och det är pyjamasparty i hagen. ;-)

Postat av: skogsfrun

Jo men visst är du lite pjollrig där ylle, du sa det själv!;) Från mina fönster har jag full uppsikt över hagarna och såg att fuxarna inte var ett dugg berörda av hagelstormarna, de stod lugnt och mumsade sin lunch. På sommaren kan de söka skydd på logen mot hetta och insekter men aldrig att de går in där för oväder. Jag tror det är vi som är frusna när vi klär på våra pälsdjur. Föregående talare nämner eksemtäcken -har dina också besvär? Är de importer?

2007-04-20 @ 19:20:53
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback