KUDDAR

En av livets prövningar heter KUDDAR. Sådana som man ska vila huvudet på under nattvilan, d v s huvudkuddar. Det är mitt ständiga problem. Antingen är de för hårda, eller för knöliga, eller för höga eller för taniga. Nu är ju nattsömnen allmänt störd i största allmänhet, så att irritera sig på felaktiga kuddar är bara ytterligare ett hinder för att få en blund i ögonen.

Är kudden för hög så känns det som om nacken ska spritta till och gå av, är kudden för låg så får man inget stöd. Jag har lagt ner så mycket pengar på nya kuddar de sista åren, så ni kan inte ana. Någon kan verka bra en tid, men sen faller den också i onåd. Resultatet är att hela min säng är fylld med kuddar som degraderats och bara får tjäna som stöd för div trasiga armar och höfter istället.

Men den idealiska huvudkudden, var finns den?

Tacka vet jag ungdomen (här kommer en gnisslande sorgsen fiol in som bakgrundsmusik...) -då man kunde sova med huvet på en sten. Eller med huvet under armen kanske?

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Kära nån d.v.s. Ylle. Det var en gång en skogsfru som hade samma kuddproblem som Ylle ofta med nackspärr som följd. Räddningen heter TEMPURA! Absolut värd pengarna, köp köp!

Postat av: Nina på Johangården

Önskar dig en trevlig Valborg!

2007-04-30 @ 19:31:08
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback