Förändringens vindar blåser....

Jag gillar inte vissa typer av förändringar, det har blivit klart värre med åren. När jag t ex ska handla i favoritaffären vill jag veta att alla varor finns på sina platser, så att jag kan susa igenom och studsa ner dem i farten, för fort ska det gå!

En del affärer har pippi på att möblera om titt som tätt och ställa allt i affären på huvudet, så att man inte hittar någonting alls. Jag antar att förhoppningen är att kunden ska gå vilse och på köpet plocka på sig en hel del varor som inte var planerade. På så sätt ska man höja omsättningen och därmed vinsten. Men tji, sådana affärer förlorar mig som kund.

Vädrets snabba växlingar gör mig också misslynt. Från förra veckans ljumma kvällar och 27 grader på dagen gick det blixtsnabbt över till krispiga mornar med ynka plus 3 och behov av både vantar och kofta. Inte för att jag egentligen har något emot krispiga mornar, men jag vill hinna VÄNJA MIG vid dem. Kroppen är ett känsligt instrument som gör utslag när man utsätter den för stora temperaturväxlingar under kort tid. Det kan inte vara nyttigt för hälsan.

På tal om affärer och vindar: Varför i all världen har de flesta butiker blivit så SNÅLA att de knappt har något på lager längre? "Nej, den varan har vi inte på lager, vi måste beställa den" blir ofta svaret, och sen tar det ett par dagar innan man har den hemma. Eller månader. Snart måste vi väl förhandsbeställa limpan och en liter mjölk också?

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Skogsfrun undrar om det kan vara det enorma utbudet av varor som gör det svårt att ha precis allt på lager. Hur många sorters tandkräm finns det t.ex.? Onödigt många
i vart fall.
Trist svar dock, de kunde sagt -Tyvärr inte i lager just nu men vi tar gärna hem om du vill:)
Värre när man får höra
-det är ingen efterfrågan på den varan. ?? men vadå; JAG frågar ju efter den;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback