Nu får det vara nog....

image148

Sveipur alias Gullefjun - ledsen över mattes försäljningstankar...

 Idag har jag haft  sista provryttaren här, och min slutsats är - NEJ!!!   Jag kan helt enkelt inte sälja honom!!  Han är för fin, för vacker, för gullig och för fantastisk för att jag ska kunna släppa honom till någon som inte blir STÖRTFÖRÄLSKAD i honom! Jag har ju måttstaven GITTE från i vintras, och ingen har nått upp till hennes nivå!

Vadå få fin trav? VAd FÖRVÄNTAR DE SIG???? Om  man inte känner hästen, och ägaren (jag) säger att han inte är i form och haft långledigt, vad tror de? När jag visar honom riden och han, trots ringrosten, böjer sig 180 grader runt sin egen mittpunkt, kan de inte se vad detta är för en fantastisk ridhäst? Hur mycket kan han inte böja sig när han är i form?

Jag blir så himla trött på alla folk som inte ser, som inte förstår, och som inte passar mig. Eller hästen....  Jag drar tillbaka alla tankar på försäljning, ska nog satsa på en medryttare istället och på att själv försöka göra mer. T ex gå ner litet i vikt så att han inte får jobba så mycket för att bära mig. ¨

Ponnytant får jag bli senare i livet. Nu ska här ridas!!!

image149

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Å så roligt! skogsfrun gratulerar dig till ditt beslut och hoppas du hittar en trevlig och ridkunnig medryttare:)

Postat av: Lollipop

Sa lange hasten far motion och mar bra ska du ha honom kvar. Om inte du har mojlighet att motionera honom far du se till att nagon annan gor det at dig, som sgt varfor inte en medryttare? Men du maste inse att ingen kommer att gora precis som du, vad jag menar ar att du inte kan stalla for hoga krav pa din medryttare, da hittar du aldrig nagon. Sjalvklart ska du kanna att du litar pa personen i fraga, men alla ar vi olika och ingen kommer rida och skota hasten "precis" som du. Men visst kommer du hitta nagon, men du maste ge nagon chansen, dom inte efter en ritt. Lycka till!
Forresten vill jag passa pa att saga att jag det gor mig glad att lasa hur mycket dina hastar betyder for dig och att du verkligen gor allt for dem.

2007-08-24 @ 12:51:28
Postat av: Ann-Louise

Jättekul Ylle!
Vad underbart att du har bestämt dig. Det låter väl helt rätt med en medryttare!
Jag gläds med dig!!!!!!
Kram

2007-09-04 @ 15:53:21
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback