Flickorna möblerar om i stallet

I morse när jag kom ner i stallet var det första jag såg att tavlan på Ponnypojkarnas far, Dropi, hade "monterats ner"...  Ponnyprinsessorna tyckte väl inte att islandshingsten passade på deras vägg, "här bor ingen islänning, i alla fall inte just nu..."

Jag hittade ramen, fotot och plastglaset runtom i boxarna. Vilka busflickor!

Annars går det utmärkt. Fast någon, förmodligen lilla Nyponros, har börjat bita på mellanväggen. Jag har smörjt på "no-bite" så jag tror att jag har stoppat ofoget. Ute i hagen har de fullt med aspkvistar och -stammar, så bitbehovet borde de få tillfredsställt dagtid. Flickorna är bästa vänner, förutom när jag kommer ner, då det blir litet avundsjuka dem emellan. Därav tråden som jag spänt över mellanväggen, för att förhindra arga tjuvnyp.

image144
Här ser ni var det nedmonterade fotot satt förut.....

image145
Ponnyprinsessorna är mestadels bästisar

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Det är m.a.o. inte bara Kiro som gör hyss :-)...
Guud va de är söta dina ponnyprinsessor!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback