Fundersam fredag

Tänkte litet till och kom fram till att det fanns mängder av andra, mer basala saker att vara tacksam över:

-vi bor i ett land utan krig, ingen beskjuter oss när vi ska gå och handla, trampminor existerar ej
-här grasserar inga större epedemier (undantaget vinterkräksjukan förstås)
-blir vi sjuka finns det en utomordentlig sjukvård för oss
-elen fungerar (för det mesta)
-vi har rent och gott vatten ur en egen brunn
-vi har mat för dagen och t o m möjlighet att välja vad vi vill äta
-jag har möjlighet att ha mina små djur, bara för att jag älskar dem
-det är gott att finnas till, de flesta dagarimage127

Tänk att kunna se denna vidunderliga utsikt varje dag, uppfrån vår närbelägna fornborg... just nu har ån svämmat över sina bräddar och bildat en sjö där det nyss var ängar och betesmarker...

Kommentarer
Postat av: Hermine och Berit

Vi kollar dagsläget. Skönt att allt är lugnt. Här har vi det bra trots att regnet stoppar de längsta promenaderna. Dharma och Bella har det jätteroligt tillsammans! Kram

2007-12-07 @ 11:08:36
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Så vackert verkligen, förstår du är förälskad i dina hemtrakter:-)
Ha de gott denna fredagskväll.. själv sticker jag snart.. mycket snart till Globen och finalen i Idol:-)
Kramelikram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback