Gnälllig torsdag...

Gjorde ett totalt felköp och lämnade tillbaka varan igår, sextusen spänn minsann...   När jag KÖPER så drar banken stålarna från mitt konto på direkten... men vad tror ni händer när jag lämnar tillbaka? Kommer pengarna tillbaka lika kvickt? Nähädå. Då tar det plötsligt allt ifrån ett par dar till uppåt en VECKA för den sega banken att överföra summan... Kan ni tänka er varför? Jo, de lurar förstås oss dumma konsumenter och kunder, för att tjäna litet ränta på pengarna genom att hålla på dem. FULT FULT FULT!!! 

Dumma banker, vi borde alla protestera mot sånt här småfuskefiffel!

Och dumma mitt knä! Jag måste få gnälla litet, åtminstone här på bloggen. I helgen kändes det allt så bra, så bra. Det var väl bedövningen som satt i. Och de starka bautatabletterna som jag tog lördag-tisdag...  Sen igår tog jag ingen, man skulle inte ta så värst många dagar i sträck sa Herr Ortoped. Vad händer? Jo knäeländet börjar värka som bara den. Svullnar upp till dubbla storleken. Det är svårt att gå och svårt att böja, sitter jag stilla så bultar det och skär... kan Du tänka Dig en rostig och trubbig Morakniv som vrids runt i knäet, sakta....?

Sjukgymnasten jag konsulterade per telefon sa att man skulle använda knäet. Använda? Ju mer jag går, ju ondare gör det. Och sitta still är inte min melodi. Ponnyprinsessorna måste skötas och hundet promeneras. Men det fick bli en liten liten pluttrunda. Sån tur att han är så anpassbar! Han kan gå miltals och älskar skogspromenader, men om matte inte fixar det så ligger han lika gärna som en lat kissekatt på sidenkudden. Så honom behöver jag inte ha så dåligt samvete för... men dammråttorna....  jag borde städa... stryka.... elda.....

SKIT!  Jag lägger upp benen i sköna fåtöljen och läser en god bok i stället. Och tycker litet synd om mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback