Gott Nytt men skippa raketerna!!!

Så går vi då in i slutspurten på det gamla 2007. Man summerar året som gått och ställer sina förhoppningar till ett kommande, fräscht och oprövat 2008.

En plump i nyårsfirandet är för oss dessa vansinniga raketdårar som förstör så mycket under årets sista natt (dag). Ja en del startar ju redan på morgonen, eller för den delen, hela sista veckan, hörde jag just på nyheterna. Skolor beskjuts, hus och bilar brinner upp, människor skadas...

Kul, kanske Du tycker, med smällar och ljusfenomen. Men har Du tänkt på hur mycket skräp och tungmetaller som släpps ut? Har Du en aning om hur många hundar som sitter darrande under sängarna och vägrar att komma fram? Hur fåglar stormar upp ur sina sovträd, i full panik? Hur hästar skenar genom staket eller slår sig sönder i vild ångest instängda i sina boxar, vid smällar och raketexplosioner?

Och - allra värst - har Du någonsin ägnat en tanke åt alla människor som kommer från krigshärjade länder? Kan Du överhuvudtaget förstå hur det känns när man tror att man är tillbaka i bomberna och infernot? Förmodligen har Du inte en susning!  Men FÖRSÖK, om Du har fantasi tillräckligt, att tänka Dig in i sitsen...

Du kan bidra till en mer uthärdlig tillvaro, genom att skippa raketuppskjutandet i dag, ikväll, i natt! Övertyga Dina vänner, släktingar och grannar om samma sak.

För mig är det en gåta att man inte lagstiftar om förbud för både tillverkning, försäljning och användande.

Kommentarer
Postat av: P-O Svensson

Ursäkta mitt jordnära språk, men det kommer direkt från hjärtat: Förbjud skiten!

Postat av: Ylle

Yeah yeah, jag håller verkligen med Dig, P-O! Till "anonym" - jo Du får gärna använda mina bilder OM Du uppger fotograf (Ylle) och om Du talar om vem Du är och inte är Anonym!!!!!!

2007-12-31 @ 11:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback