Nyponrosen är en SHOWHÄST!

Nu börjar hästflickorna bli varma i kläderna och hemmastadda i sin hage och i sitt stall. De går utan prut in i sin egen box på kvällen, backar undan när jag lägger in höet och är allmänt vänliga och trevliga.

När jag tar fram lilla borsten och borstar över dem så står båda stilla som tända ljus och njuter.

Alldeles nyss när jag gick med Lille Hund runt hagarna, så kom Nyponros dansande över isig mark  med lätta steg och svansen i vädret. Hon hoppade elegant över aspstammarna som de har att gnaga på, tog några galoppsprång, gjorde en 9-poängs piruett och galopperade iväg i full rull med glada bocksprång. Naturligtvis hade jag inte kameran med mig. Men jag gläds ända in i själen över att se dem glada och nöjda.

Det här blir bra!


Kommentarer
Postat av: Plupp

Ylle låter så förvånad! Det är naturligtvis din Lille Hund Sammie som lär dem, han är ju en välkänd/erkänd cirkusbegåvning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback