Överflödet får ner mig på knä

Stormarknader har jag alltid haft svårt för. De där jättelika hangarlikande hallarna, där varorna bara kastats ut i stora, grova lådor. Jag får liksom svårt att andas därinne, vill inte ha något, vill bara ut därifrån snabbt som tusan.

Inför julen drabbas varenda liten pluttaffär av samma hybris. Tomtar och röda ljusstakar radar upp sig i tusental. Chokladkartonger i guld och glitter staplas i enorma berg. Istället för att locka fram min köplust har det hela motsatt effekt. Jag kan ila ut ur affären med bara hälften av det jag hade tänkt inhandla.

Och varför, VARFÖR, ska varenda livsmedelsaffär saluföra herrkalsonger, böcker, smink och blommor? När det finns affärer för sånt inom gångavstånd?

Jag har god lust att vända hela köpkarusellen ryggen, införa totalt köpbojkott från min sida och sätta mig på en mossig sten i skogen. Eller gömma mig under en presenning. Basta.

image136

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken fin bild!

Postat av: skogsfrun

I skogens grönskande sal
finns trösten mot mammons kval
sitt ner på en sten
släpp armar och ben
andas ut och njut
här finns frid absolut;)

2007-12-14 @ 08:31:18
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Ann-Louise

Så sant, så sant...

Känner likadant många gånger. Jag ORKAR inte vandra runt för lite mjölk och bröd. Eller stå i kö... så jag handlar oftast på macken.

Tänk då på reatider. Människor slåss på fullaste allvar över en tröja som kostar 100 kr mindre än veckan innan. Nästan värt att mörda för ;-) eller!?!?

2007-12-14 @ 08:42:47
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se
Postat av: Gitte

Men, är det Sveipur som står under persenningen? Vilken tuffing. Hoppas knäet blir bra nu och att läkaren var skicklig och snäll.

2007-12-14 @ 11:45:02
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Härligt foto:-) Känner precis som du.. orkar inte.. rusar ut igen.. det har blivit alldeles för mycket.
I år ska vi ha en sån där mysig, stilla Jul bara med min son, mamma och min loverboy:-)
Dottern med familj är i Thailand, kommer inte hem förrän efter jul. Mannens barn ska fira på sitt håll.. du vet det blir ju lite så nu när alla har respektive och alla drar i dom.. Mamma har sin nya hjärtklaff att ta hand om så inga många trappor för hennes del.. vi blir hos mamma och äter gott så blir det:-)
Kramar

2007-12-14 @ 12:10:43
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: ylle

Näää Gitte, det är Vhiskur. För rätt många år sedan. TAck, knäoperationen gick bra, jag överlevde och än så länge har jag inte ont, bedövningen sitter visst i ännu...
kram
Ylle

2007-12-14 @ 16:30:54
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback