Ponnyprinsessorna börjar skolan

Lilla Nyponros är en grisros! Hon rullar sig ofta av hjärtans lust i leran, så här fin blir hon då....  I boxen grejar hon runt så att det tar minst tjugo minuter att mocka, för det mesta har hon gömt långt under...

image151

Nu har flickorna bott här i drygt en månad, vi har börjat lära känna varandra och mitt knä börjar fungera någorlunda. Jag har börjat "träna" hästarna, på så sätt att jag tar ut dem en och en i grimma, binder upp dem, borstar och kratsar hovarna, ev raspar litet på hovarna, och tar ut dem på en liten promenad.

De tycker att det är hemskt spännande och har verkligen inget emot att sticka huvudet i grimman och gå ut ur hagen.  Den som lämnas ensam ett slag gnäggar förstås övergivet, men även det måste en liten ponnyflicka lära sig. Cinnamon är med sina snart tre år mycket ledvan, men Nyponros slår mig med häpnad med sin medgörlighet. Inte för att det saknas temperament....

image152
Vem har sagt att det är roligt att stå stilla när matte går ifrån för att fotografera? 

Kommentarer
Postat av: Kersti

Det är verkligen inte lätt att fotografera djur. Inte människor heller för den delen. Kram

Postat av: britten

Nä jag håller med föregående talare...jättesvårt..god fortsättning

2007-12-26 @ 16:10:25
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Ann-Louise

Så härliga de är dina flickor! Verkligen vackra och verkar så mysiga!

2007-12-27 @ 12:42:33
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se
Postat av: Pialotta

Dina
töser är så vackra och jag förstår du älskar dina djur:-)
Tänk om man hade haft de förutsättningarna att bo som du gör.. Drömma sig bort är så lätt och ganska så häftigt.. Din adress till bloggen hade jag helt glömt bort, men ska sätta in den som länk:-)
Alltid så kul att titta in till dig:-) Ha nu en fin helg o go fortsättning..
Kramar*

2007-12-28 @ 12:26:11
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback