Månens inverkan på sömn och vakenhet

Har Du också känt av fulllmånens dragning? Har Du svårt att sova, kryper det under skinnet, är Du också tvungen att kolla om det vuxit ut varulvshår, sträva svarta, på handryggen, där Du ligger och vrider Dig sömnlös mellan dina svettiga lakan?

Läser Du också ut en bok per natt och tillbringar dagarna i halvsovande dvala?

Fullmånen har en oerhörd kraft. Den kan förflytta oceaner, se bara på ebb och flod. Självklart påverkar den också oss, vare sig vi vill erkänna det eller ej. Kanske vore det lika bra att följa den urgamla instinkten, gå ut och klättra upp på närmsta mossiga bergknalle och yla mot den stora runda månskivan där i natten? Som en annan hondjävul?

Kommentarer
Postat av: atiR

Jädrans,,, är det Månen det beror på? (varför vet inte "kuratorer" om det?)*ler*

Postat av: Christina W

Jag har hört att månen påverkar även på andra sätt... merparten av alla kvinnor som inte äter piller eller så har mens när det är fullmåne.

2007-01-10 @ 19:43:47
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Christina W

Jag har hört att månen påverkar även på andra sätt... merparten av alla kvinnor som inte äter piller eller så har mens när det är fullmåne.

2007-01-10 @ 19:47:51
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: skogsfrun

Nej nu smäller jag av! Det också, jag menar mångalen. Hur många gemensamma nämnare har vi; systrar i villervallebloggskogen;)jag vet när det är fullmåne även mulna nätter och utan att kika i almanackan. Men så är jag ju skogsfru;)

2007-04-19 @ 20:28:24
URL: http://barasarasbloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback