Caus´ I´m on a mission....

Sammie småpudel har ett märkligt beteende. Får han nån större bit ätbart, så går han genast och gräver ner det. DET är väl inte så konstigt, finns väl med genetiskt liksom, att spara bytet. Men - har han väl grävt ner det, så sitter han förväntansfullt med lysande ögon och tittar på mig så att jag verkligen ska SE honom. Sen ska jag fråga "Var är korven (köttbiten, whatever) -och då springer han prompt iväg, kollar så att jag tittar hela tiden, och gräver upp matbiten för att sen komma och äta upp den framför mig. Varför - ni hundkännare?

image130
Kolla nu då matte!!!

image131
-så ska jag hämta korvbiten

image132

Här är den!

image133

Jag har en koooorvbit... tra la la

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Sammie vill föstås visa dig hur duktig och sparsam* han är!

Postat av: Ann-Louise

Ha, ha vilken kille! Kanske skall han visa att han är en duktig hjälpreda och kan spara för dåliga dagar :-).
Eller också kanske han tränar dig till något, därav hans övertydlighet... hi hi. Kanske vill han framföra att han skulle vilja träna upplet/sakstövning!!!! =D
Jag har också en "grävmaskin". Hon t.o.m. gräver ner sina spyor. Fast hon ser till att INGEN ser var hon gör det. OM jag smyger efter och hon ser det sticker hon vidare...

2007-07-12 @ 10:38:03
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se
Postat av: Nina på Johangården

Kanske gör han så bara för att han kan göra så? Jag vet inte annars varför de gör så.

2007-07-12 @ 19:07:20
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: skogsfrun

Kom att tänka på...Sammie tänker: fattar hon aldrig att det är så här man ska laga till korv:)

2007-07-13 @ 09:26:11
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: Ruth

Dessa hundar har mycket oförståeligt för sig. Har skator ute som gör så, när magen är full så gräver dom ner för kommande måltider. Kanske även så för hundar. Är magen mätt så är det bra att spara tills det kurrar igen. Det är fortfarande mycket kvar av ursprunget i våra tamhundar. Har en undran ?? en av hästarna går med huva utan att kunna se både ute och inne, varför ??? tycker det ser jobbigt ut !
Mysig och läsvärd blogg, lägger en länk hit från min sida !

2007-07-13 @ 12:15:19
URL: http://bernamis.bloggagratis.se/
Postat av: Plupp

Ja, denne Sammie! Förutom linslus verkar han vara av Spara-släktet. Kanske han triumferar över att "den som spar han har" (sin korvbit kvar...)

2007-07-14 @ 23:39:54
URL: http://plupp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback