Hästar och hund

hej allihop!  Först en fundering kring Sammies mat-sparande... OM han sparade det, skulle jag förstå! Men - han lägger ju bara ner matbiten i jorden och väntar sen ivrigt på att jag ska titta för att han då ska gräva upp den igen. Genast! Det är DET beteende jag inte förstår. Dessutom är han då inte mätt, han är hungrig, och äter alltså genast upp biten, medan jag ska stå och titta.....

Hästhuva... hästarna ser mycket bra genom rutnätet, det är ungefär som om vi ser ut genom myggnät eller solbrillor. Anledningen till att de har huvor på sommaren är att alla flugor annars gärna slår sig ner i ögonen och ger irritiationer och i värsta fall inflammationer.  Just de här huvorna har också mjuka öron som skyddar dem från att få små otäcka knottflugor att slå sig ner i dem (öronen alltså)! Hästarna älskar att få på sig sina huvor och kommer och sträcker fram huvudet för att underlätta för mig. Men jag tar av dem på natten och om det är regnigt.

image134

image135

Så här års är hästpälsarna som finast, sidenglänsande och tunna. Betet börjar avta, som tur var, så hästarna börjar (nåja) återta någorlunda former. Men litet mer motion skulle förstås inte skada för att få bort litet av extra fettet....

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Vilka sötingar dina hästar är!!! Så fina!
Sammie, den lille ljuvlige rackaren, har säkert, när han grävt upp något, blivit förstärkt av dig (med uppmärksamhet och glada tillrop) och det är den förstärkaren han är ute efter. Om det kommer "rätt" är inlärningen hög. Det räcker med en gång.
Kommer ihåg en gång när Kiro hämtade cigaretter till mig..... Kiro var runt året. Jag var på ett läger och hade lagt ett tomt cigarettpaket i spåret eftersom jag hade lite pinnar. Kiro hittade och jag blev mycket glad. På kvällen "moffade" han på en annan hund. Jag sade till honom att sluta. Han sticker in i huset, är borta några minuter och komme ut till mig med en annans persons fulla cigarettpaket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback