En regnig onsdag slash upptagen handske

Ja tänk att serien av Fredrik Lindström har gått förut, det fattade jag först häromdagen att det som sänds nu är en repris. Ja skit samma, den är lika bra för det!

Idag när regnet strilar roar jag mig med att svara på utmaningen från Ann-Louise 

Vad får mig att känna total lycka? En sommarkväll på trappen med mina djur inom synhåll och mannen i närheten och solen som går ner bortom det skira bladverket på björkarna i vår backe, känslan att kunna andas och röra mig och finnas i nuet, det är den totala lyckan!

Vad förvånar mig mest i mitt vuxna liv? Att så många människor saknar förmågan till empati både i kontakt med andra människor och med djur

Mitt liv skulle bli lättare om...  Dygnet hade mer än 24 timmar

Vad är min hemliga last? Handgjord choklad och "göra-listor", där jag älskar att kunna stryka saker som blivit gjorda (inte nödvändigtvis av mig själv....)

En oanad talang jag har?  Inte många har hört det, men jag sjunger faktiskt ganska hyfsat, speciellt i duschen

Världens viktigaste fråga just nu? Det måste väl vara världens möjlighet till fortlevnad? Alltså klimathot, svält och krig... Hänger de inte ihop?

När drar jag en vit lögn?  När det är nödvändigt...  ha ha

Första jobbet jag hade? Jag packade tomater på Konsums Grönsakslager i Ulvsunda.

Vad är det bästa som kan köpas för pengar? Håller med Dig Ann-Louise, det är nog äkta handgjord choklad  rrryyyyys....

Vilken egenskap hos mig själv är jag mest nöjd med?  Det måste vara min sociala kompetens (härmapa) -men jag tycker att jag kan kommunicera med alla slags människor i alla åldrar

Bästa köp jag gjort?  Härmapa här med, men det måste vara lille Sammie, som nu är sju och ett halvt och i hela sitt liv varit en liten solstråle som aldrig ställt till med något förbjudet bus och haft sönder etc utan bara varit snäll och rolig

Vilken pryl kan jag inte vara utan? Utan tvekan min dator!!!!!!!

Vad bjuder jag på om det kommer objudna gäster? Det blir nog svart kaffe här också, en skorpa kan jag nog få fram, eller litet hårt bröd
Vad får mig att ligga kvar i sängen? Ingenting, om jag inte har brutit nåt eller har 40 graders feber

Vad är jag mest stolt över i mitt liv? Att jag för det mesta öppnar truten och protesterar om jag tycker att något är fel, även om det medför obehag

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Wow! Kul att läsa!
Visst är riktigt fin choklad alldeles underbart....
Vi får väl träffas någon gång och dricka svart kaffe och äta choklad..hi hi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback