Herrarna i hagen

image117

Så ljuvligt hästpojkarna har det i beteshagen. Men eftersom de efter några timmars oavbrutet ätande tenderar att se ut som mindre modeller av väderballonger, ser jag mig tvungen att fösa ut dem till att "svälta" i grundhagen. Där det ändå alltid kommer upp små strån av gräs att noppa av och sätta i sig.... Att ha häst ter sig faktiskt mer komplicerat under sommaren, trots att alla icke-hästägare tror att det "bara är att släppa ut dem på bete" då.

image118

Ett STORT problem för dem är alla otäcka flygfän. Flugor, bromsar, knott och myggor. Att ha en sån här mask över ögon och öron är till stor hjälp och förebygger onödiga ögoninflammationer och obehag.

image119

Fast en del hästar har ju liksom inbyggt flugskydd...    Sveipur njuter för fullt.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Tack för besöket på min blogg =D Här var det också mycket trevligt att kika in...=D Ha en fin dag!
Trolda - godmorgon!

Postat av: Nina på Johangården

Du har så vackra hästar! Jag blir riktigt avundsjuk.

2007-06-18 @ 20:23:56
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Ann-Louise

Ja, vekligen fantastiska! Och som du vet så lider jag av samma betesnoja. Den lille tjockisen får gå med de andra på fete-betet nu. Han verkar ha nått max i omfång för han har inte ökat i propotion med första veckan. (Jag skall ju dock snart hämta en liten dartmoorkille och då kanske de tu får gå tillsammans. Tjoho!)

2007-06-20 @ 05:04:44
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se
Postat av: Ann-Louise

Glad Midsommar på dig och alla djuren!

2007-06-22 @ 07:27:13
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback