Dum i kolan, tom i bollen???

OK, jag erkänner! Jag växte inte upp med datorer och TV-spel. När jag började mina trevande försök att sätta ihop ord till beskrivande texter fanns det på sin höjd en liten manuell skrivmaskin, ett sk tröskverk, till hands. Min lilla reseskrivmaskin Olivettin var i många år min trogna vän. Ville man ha kvar en kopia av det man skrivit, så var det bara att snällt lägga ett KARBONPAPPER mellan papperslagren - vet ni unga vad det är egentligen? Och vilken mardröm det var om man råkade skriva fel?

Kanske är det här förklaringen till min oerhörda valhänthet när det gäller tekniska finesser kring bloggandet. Jag har faktiskt använd dator i ett decennium nu. Jag kan använda mig av de vanligaste funktionerna, jag kan, givetvis, gå ut på nätet och göra det normala. Jag kan blogga (tack Ina!) och länka (och det är jag stolt över!) men jag kan banne mig inte lägga in min blogg på Bloggkartan.se och jag kan inte klippa in koden till Blogspot.

Jag vet att mitt RSS-flöde fungerar (bara det är väl en hjältebedrift va?) -men hur gör jag sen? De underliga beskrivningarna av processen går helt enkelt inte in i min hjärna. Och jag som hade uppfattningen att jag var åtminstone normalt begåvad? Det har jag numera fått ompröva, många gånger.

En ögonläkare sa en gång till mig att det inte var meningen att människan skulle bli mycket äldre än 40 år. Det är därför man får så många krämpor nu för tiden. Kan det gälla även hjärnan? För jag känner mig totalt obildbar när det gäller att läsa mig till hur jag ska göra. Kan någon hjälpa mig, med en beskrivning för dummies!!!!

Kommentarer
Postat av: Plupp

Har ingen aning om vad du skriver om. Kollade in bloggkartan.se och försökte förstå tillvägagångssättet (för din skull), men tyvärr blev jag inte klokare. Kolla på ovanstående sajt o fråga någon som uppenbarligen har gjort det tidigare, vet ja!

Postat av: Yllelle

Så skönt Plupp, kanske är det inte jag som är DUM I HUVET utan beskrivningarna som är rena kinesiskan? Tack för Din ansträngning!!!!!

2007-05-08 @ 12:01:24
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: skogsfrun

Nu har jag också försökt och bitit i gräset, mer än lovligt krångligt!

2007-05-09 @ 21:47:33
URL: http://barasarasbloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback