Långkalsonger

Kall morgon. Det var så att jag fick dra på mig LÅNGKALSONGER. Precis som broder M i Umeå. Jo Plupp, jag har en bror däruppe. Lång som en flaggstång så han syns nog över hela staden. En riktigt gullig kille. Trots att han inte kommenterar min blogg - ha ha - där fick Du M!

Red nyss min gyllene springare. Kylan eller kanske gräset igår har gjort honom pigg som en mört. Han ville INTE skritta (gå) utan bara fortare...  Jag skulle förstås omgående be honom att lyda mig, men vi hade så kul så jag bara skrattade. Då är det inte så noga med exakt lydnad. Tycker jag. Jag har ju mina hästar för rena rama nöjet, och när de trivs så trivs jag!

Förmodligen så drabbades inte vildhästarna av fång för det kanske inte fanns ODLAT GRÄS på den tiden utan litet mer torrt vildgräs och sånt, som de dessutom fick leta efter på de stora vidderna. Hästar har ju ursprungligen funnits på stäppen. OM någon drabbades så blev de tagna av vilddjur - det narurliga urvalet. Ont i fötterna = man kan inte springa så värst fort. Fråga mig. Fast jag har inte fång, det är nåt annat med mina fötter som ingen förstår sig på. Allra minst männen i sina vita rockar.

Sen är det förstås en annan sak av stor betydelse, vildhästarna utsattes inte för all stress som vi människor lägger på dem. Och jag tror att både fysisk och psykisk stress kan bidra till att tarmfloran rubbas, så är det med oss människor!!!

Kommentarer
Postat av: Plupp

Tack för svaret på min fråga om vildhästarna! Roligt med din bror i stan! När du säger att han är lång tänker jag på en lång smal kille som har nästan lika långt hår. Bekant?
Men du, försvinner dina kommentarer? Det står att du har fem kommentarer på förra inlägget men går man dit syns inget.

Postat av: Långkallsång

Jag behöver ju inte blogga för att synas, inte ens kommentera pluppar, yllellar, skogsfruar och andra väsen. Men jag följer syrrans funderingar och fotoäventyr med stort intresse.
Ni som gillar blommor, kolla denna sida:
http://www.fof.se/?id=blommor

2007-05-22 @ 20:49:57
Postat av: skogsfrun

http://www.harmonyhorse.se/ intressant site i ämnet.

2007-05-23 @ 08:50:46
URL: http://barasaras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback