Våra inre rum...

Det sägs att vi lagrar gamla oförrätter och obearbetade ångestar och frustrationer i vårt inre rum. Vissa låser om det och slänger nyckeln och andra kan släppa ut bitar och glimtar i form av drömmar. Drömmar är intressanta. Jag drömmer ofta och mycket. Inte sällan är det våldsamma drömmar. Krig och bomber, ockuperade hus med aggressiva och svartmuskiga terrorister, där jag försöker att gömma mig. Så här skulle kanske MITT inre rum se ut?

image75

Människor jag känt och mött och tyckt gräsligt illa om kan dyka upp i mina drömmar, och det händer att jag försöker strypa dem. Häromnatten blev min lille hund påkörd av en man som jag inte är så värst förtjust i, men när det blir riktigt otäckt så lyckas jag alltid på något sätt stoppa drömmen och bryta eller vakna. Trots att jag i drömmen ibland angriper andra människor och slår hårt på dem, så kommer jag aldrig ihåg att jag egentligen skadat någon. Men kanske visar dessa drömmar min dolda mordiska sida?

Mellan varven kan också riktiga lyckodrömmar dyka upp, fast det är mer sällan, tyvärr. En gång drömde jag att jag var ute och dansade med min gamle trakhenerhäst, vi dansade tryckare till sorgsna låtar. Och i veckan lånade jag en bekants stora tävlingshäst och susade vigt runt en ruskigt stor terrängbana. Lyckokänslan var stark och höll i sig hela dagen. Så var det även när jag hade tillbringat natten med Brad Pitt minsann.

Ibland vill man verkligen aldrig vakna!

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Blir riktigt avundsjuk på dina häftiga drömmar! Drömmer sällan eller aldrig, (minns inget i alla fall -ett fenomen även i vaket tillstånd, he he.) Beror kanske på att jag lever ut mina lustar dock har jag inte lyckats med Brad Pitt;)
Bilden får det att klia i fingrarna på vän av ordning & reda;)

Postat av: Yllelle

Ja Skogsfrun, om Du skulle komma till innehavaren av ovanstående verkstad så skulle Du verkligen få jobba. Av hänsyn till hans familj och allmänna rykte avslöjar jag inte vem det är, låt oss kalla honom Mr X. Jag måste bekänna att jag också drabbas av knottror och lätt yrsel när jag skådar liknande stökigheter....

2007-05-05 @ 14:59:42
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback