En sorglig syn

image93

Bilden är från tidigare datum, men det här är ungefär vad jag såg idag. Fast mycket sorgligare.
Vhiskur (han med sura nyllet närmast kameran) är inte speciellt leksugen. Men det är SVeipur!

Det ligger två "hästbollar" i hagen, en orange och en grön. idag såg jag hur Sveipur stod och lekte för sig själv med den gröna bollen. Det är så kallt, så bollen hade skrumpnat ihop och var inte alls lika rund och fin som den här orange...

Jag fick direkt flashen "åsnan Ior leker med sin trasiga ballong" från Nalle Puh. Ni vet, när den deprimerade Ior fyllde år och inte trodde att någon kom ihåg honom. Och Puh beslutade sig för att vara osjälvisk och skänka Ior en burk "håning" - fast Puh råkade äta upp den på vägen, så det blev bara en tom burk som present... och Nasse skulle ge Ior en ballong, men ramlade på vägen dit, så Ior fick en trasig ballong. Och där stod Ior länge, länge och lade sin trasiga ballongslamsa ner i den tomma honungsburken... en sån sorglig scen så jag kan gråta hur lätt som helst när jag tänker på den.

Här i hagen stod då Sveipur och tittade på sin platta boll. Han lade hela tiden ena hoven på den, som om han ville att den skulle blåsa upp sig. Tyvärr hade jag inte kameran med. Men lika sorgligt var det.

Det kan bara bli roligare för Sveipur att byta liv, till en lekfullare kamrat och en ridglad gullig ägare.

Kommentarer
Postat av: Annette

Tack för titten och kommentaren på min sida. Kul att "träffa" någon som är fisk, precis som jag. (Vi har det ju inte så lätt, det vekaste stjärntecknet av alla.) Hade inte en aning om att hästar kan vara roade av bollar. Har aldrig hört det från mina hästägande/ridande vänner.
Jag tittar in igen!
Kram från Annette

Postat av: britten

Måhända en sorglig bild, men en väldigt vacker...

Ha det gott

2007-11-15 @ 20:23:09
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback