Här går det undan...

Ja, jag menar ju hästlivet framförallt. Den lilla Nyponrosen har gjort sitt första bus. Jag har "fölsäkrat" hagen, det var 25 år sedan jag hade ett föl sist!  Fyra trådar mot tidigare två. Men just vid ingången hade jag bara tre sådana där elastiska grindar, av någon outgrundlig anledning.

igår hade jag en kompis här som ville hälsa på den lilla nya hästen. Vi klappade och beundrade. Sen gick vi in i sadelkammaren som ligger alldeles utanför grinden. Tjoff, så stod det en liten dam halvvägs inne där vi var ! Och inte ville hon låta sig fångar, hon dansade glatt omkring i "förhagen" som jag också har inhägnad. Grimma hade hon heller inte på sig, så hon slank ur mitt grepp varje gång som en hal liten ål.  Till slut fick jag ett grimskaft runt hennes hals och lirkade tillbaka henne in i hagen, där hon uppförde en liten krigsdans, nöjd med sitt bus eller kanske missnöjd med att sättas tillbaka?

Efter exakt tjugo sekunder var hon ute igen. Det här var ju kul, tycktes hon säga. Ny krigsdans, nytt infångande efter en del försök. Nu var det inget att be för, bara att sätta in en till tråd. Det är ju roligt att hon är sällskaplig, men inte SÅ roligt om hon lär sig att det bara är att slinka ut när man behagar.... Hå hå ja ja, jag är nog ganska så bortskämd med två välartade äldre herrar, nu blir det andra bullar. Och idag ska jag hämta en ung fröken till....

image106

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, vilken sötnos!

Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Så go häst du skaffat, det är ju klart att hon blir lite bortskämd. Vackra bilder på alla dina hästar.. lev gott och vad bra din älskade häst fick det så bra:-)
Kramar

2007-11-23 @ 08:17:39
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kersti

Så mycket jobb du får. men roligt eller hur!

2007-11-23 @ 17:13:04
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lollipop

Sager det igen, hjalp vad sot, vilken lyckost du ar!
Lite nyfiken... vad har du for planer med henne, var kommer hon ifran, bra stam osv?

2007-11-24 @ 11:22:34
Postat av: britten

Oj ! här händer det saker minnsan ...fölet är ju helt underbart...lycka till med Alla...dina hästar...

2007-11-24 @ 13:52:45
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: skogsfrun

Går undan- ja skogsfrun hänger inte med alls. INGA Isisar kvar:(? Ska det bli ponnyavel i framtiden?

2007-11-25 @ 10:54:12
URL: http://barasaras.bloggagratis.se
Postat av: ylle

nja skogsfrun, jag hänger inte riktigt med själv... eftersom min äldre islandsvalack var så elak mot fölet så fick han bums åka på Uppfostringsanstalt. Grubblar just nu hur jag ska göra. Fölet kunde jag ju inte lämna ensam, lånevalacken var bara till låns, så självklart fick jag snabbt skaffa en kompis till Nyponrosen. Eftersom jag grubblat länge på att sälja en ENA islänningen, han som är en så fin ridhäst som jag inte kan rida själv, så har jag tittat rätt länge på welsh mountainponnier och hade en del "på G"...
tänket har alltså funnits länge i Ylles huvud, över året, men utvecklingen blev helt fel, nämligen den att min andra islandsfarbror inte ville acceptera en ny och mycket ung sällskapsdam. Hmmm....

2007-11-25 @ 11:07:13
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: erica

åh det var den sötaste lilla dam jag sett på riktigt länge!

2007-11-27 @ 18:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback