Vhiskur har fått en liten väninna!

Idag släppte krampen i mitt bröst. När jag var och hälsade på i lösdriften, visade det sig att Vhiskur fått en kärvänlig liten russfröken som bästis. De åt hö ur samma hög.

När jag skulle visa honom vattenkoppen och se om han drack, följde hon med som ett plåster och drack ur samma kopp, trångt blev det, men de gillar helt klart varandra. Och visst får han vattenkoppen att fungera.

Sen tumlade om i den nyhalmade lösdriften och damen som tydligen är rätt högrankad, körde bort andra nyfikna hästar som kom för att titta på den nye herrn.

När jag åkte därifrån var det som om en tung sten ramlat från mina axlar, nu kan jag slappna av mer och verkligen njuta av mina små prinsessor. Gossen får stanna i lösdriften över vintern och återvända när gräset börjar spira, sån är planen....    Då har flickorna etablerat sig och är hemmastadda, och det ska väl gå bättre att sätta ihop dem alla tre... 

image109

På väg in till....
-lösdriftshallen....

image110
Vhiskur i förgrunden till vänster, till höger rumpan på flickvännen Celina

Kommentarer
Postat av: britten

åååå vad jag längtar till gården när jag ser dina fina bilder...åker upp på fredag...skönt ..ha det gott i ditt paradis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback