Bytes-gen

Min goda vän Sofi påstod häromsistens att jag var försedd med en "bytes-gen". Jag antar att hon därmed menar min förkärlek för att ständigt byta bil? Annars tycker jag nog inte att jag byter så värst mycket i mitt liv. Man, det har jag bara bytt en gång, sedan jag väl gifte mig första gången. Och jag har inga planer på att byta den nuvarande... Bostad har det väl blivit bytt en hel radda, framförallt fram till åttiotalets mitt, men byta bostad gör väl de flesta åtskilliga gånger?

Hund har jag inte bytt en enda gång och hästarna har jag mestadels hållit fast vid tills de ramlat av pinn.

Om ni undrar hur det gick med mitt hästsäljar-försök i somras, så löste det sig. Jag sålde inte hästen men hade turen att hitta en hyvens medryttare. Så nu är alla glada och det ordnade sig till det bästa.

Bostadsbyte har väl snurrat runt i mitt huvud ett tag nu, men eftersom det skulle kosta en förmögenhet som vi inte råkar ha, så blir det vid det gamla. Och det är inte så dåligt det. Kanske måste man lyfta ögonen litet grand över den gamla vanliga horisonten för att bli varse hur värdefullt det är som man redan har?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback