En tyst minut för min jacka

Igår intog vi en smaskig och rätt onyttig måltid på Mc Donalds i Uppsala, medan Lille Hund genomled klippkval på Fluff-fabriken i närheten. Eftersom jag blivit allt mer tankspridd, glömsk eller ska vi kalla det SENIL? - på sistone, så sprang jag förstås ifrån min jacka på hamburgerhaket.

Hade väl hängt den på stolsryggen och glömde den totalt när jag gick ut. Det var en brun rutstickad västjacka med löstagbara ärmar, av märket Mountain Horse. Nytvättad och snygg. Så fort jag kom hem upptäckte jag förlusten och ringde Mc Donaldsstället. Nää, de hade inte sett till någon jacka inte. Förmodligen hade "någon" tyckt att den var snygg och lagt rabarber på den. Usla människa! Det var min Älsklingsjacka ju!

Jag hoppas att Världens Olyckor drabbar den som tog min jacka. Som tur var hade jag varken mobil eller plånbok i den. Ja, Nicoline, i brist på stora sorger så skriver vi om de små! Jag vet att en jacka bara är en jacka, och att det bara är världsliga ting (som Karlsson På Taket brukade säga) men ändå....  Den här modellen finns inte att få tag i längre, är inte modern eller nåt?? Trots att en västjacka av ridmodell borde vara tidlös och alltid finnas att köpa.

Hur ska det gå i vinter?

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Trist att det har blivit ett så oärligt samhälle;(

Postat av: Britten

Äntligen har jag hittat tillbaka till din blogg.
Tappade bort dig för ett tag..

Synd på jackan hoppas ändå den kommer till rätta MEN så gullig vovvsingen blev...

2007-10-09 @ 14:53:36
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: rambra

Suttit och småläst lite och tittat på bilder hos dig en stund nu. Hittade hit från Fotosajten. Läste att du funderade på att stänga din blogg som så många andra.Gör inte det. Tyckte om den och återkommer. Du skriver bra och att illustrera med bilder är alltid lyckat. mvh RaMBra

2007-10-09 @ 19:36:55
URL: http://rambra.worldpress.com/
Postat av: Dubbelörnen

Vad roligt att du hittat in till mig :)
Prata om mina bilder *skrattar*, dina höstbilder är ljuvliga!

Kram

2007-10-10 @ 07:23:10
URL: http://karljohansgarden,blogspot.com
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Vad tråkigt att bli av med ett älsklingsplagg men tänk om..... den finns hos upphittat hos polisen i Uppsala. Kanske värt ett försök att kontakta dem.

2007-10-10 @ 08:44:08
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback