Gossen är nyfriserad!

image78

Någon gång mellan varven lämnar jag Pudelpojken till en riktig proffsklippare. Igår var vi i Uppsala på Trimkompaniet och se så fin han blev!

På någon mystiskt sätt lyckas de få hans päls att se ut och kännas som sammet. De små små tassarna blir också så rena och fina, något som jag tycker är så gott som omöjligt att lyckas med. Det är så smått och jag är rädd att klippa i skinnet,   jag är osäker och det utnyttjar Pudelpojken ögonblickligen genom att pipa ynkligt och verkligen få mig att sluta försöka.

image79

Han är rätt så karsk och självmedveten, den Lille, men se så han poserar! Jag har försökt att lansera honom som hundmodell, men ingen har nappat. Vilket jag tycker är konstigt! Söt, liten, fotogenique och van att posera, kan det bli bättre?

image80

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Det låter väldigt bekvämt det där; skogsfrun just inkommen från 1/2 timmes borstning kamning av en st. collie. Kanske ska man välja en trimningsras nästa ggn? De små spetsarna går väl an på bordet men de gamla damerna hoppar inte själva numer och är för tunga att lyfta. I sin krafts stolta dagar hade skogsfrun 5 collies att hålla fina -brrr!
Hm, du lanserar fotomodellen rätt bra på bloggen va;) Får vi se dig posera i nya! jackan med pudelpojken?

Postat av: ylle

Ja Skogsfrun, visst är det konstigt att ingen modedesigner nappar direkt på den lilla fina hundmodellen? Så bra han skulle göra sig på cat-walken,, ha ha
Borsta FEM collies, ppuh!!!! En liten pyttepudel är rätt lagom.....

2007-10-10 @ 07:23:07
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback