Ska fotbollen få kosta så mycket?

Nu tror ni säkert att mitt inlägg bara grundar sig på att jag inte är någon större fotbollsfan. Nåja, det är inte många matcher som det är fart och fläkt i, enligt mitt sätt att se det. Oändliga språngmarscher och PANG - så är bollen utanför plan eller har tagits av motståndarna. Segt sa zebran. 

Nej, men jag tycker att det är helt orimligt att fotbollen, som väl ska vara sport och fritidsnöje (ja för åskådarna då) får kosta så mycket av våra samhällsresurser. Vid nästan varje match på Råsunda måste hundratals poliser ställa  upp för att förebygga/ingripa vid bråk mellan de olika hejaklackarna.

Hur kan det vara OK att SPORT ska ta all denna poliskraft i anspråk? Varje annan sport som skulle orsaka så mycket tumult skulle säkert förbjudas. Men fotbollen är helig, verkar det som.

Och var finns poliserna då det gäller mord, våldtäkt, inbrott, rån och misshandel? DÅ finns det minsann inga resurser....  snett så in i bängen, det är min åsikt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback