Trist

Det finns människor som är givare. De är fantastiska, inspirerande, bryr sig, tar sig tid, delar med sig av sin erfarenhet och sin kärlek. Jag känner några sådana. Dem får man hålla hårt i och vara rädd om!

Sedan finns det de som är tagare. De är mest intresserade av sig själva. De är medelpunkten i sin värld - förstås - men tror också att de är medelpunkten i alla andras.. De kräver genast utrymme när de kommer in i en grupp. De ältar sina problem, sina krämpor, sina lidanden. De har inget som helst intresse av andra människor och deras känslor. Jag känner till en och annan sådan också. Jag vänder bort mitt huvud. De tar av min energi. Från och med nu struntar jag i sådana människor. 

Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Små sorger talar man om. Stora sorger tiger man om.

Postat av: Gitte

Tjingeling, Hur mår du idag? Jag har åkt racer bakom min vilda sol. Råkade ge henne några nävar havre - stort misstag. Hur mår ponnypojkarna och lille hund? Stor kram

2007-10-06 @ 20:50:18
Postat av: skogsfrun

...och så finns det företagare;)

2007-10-08 @ 00:48:58
URL: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback