Varning för Hööks

Jag har flera gånger tidigare undrat vad  hästsportaffären Hööks egentligen har för modeller till sina hästgrejer. Med tanke på måtten på en del bettlösa träns, kapsoner . flughuvor osv så skulle jag förmoda att det är giraffer eller liknande. Oändligt låååååååååånga sidostycken men nosremmar som inte ens når om en minishettis, och det på samma exemplar!

Jag har fått lämna tillbaka åtskilliga felmåttade alster, har också skrivit till dem om saken men givetvis aldrig fått något svar.

Häromdagen var jag ändå där och shoppade (ja man lär sig aldrig) och köpte bl a en luddig och fin rumpvärmare av äkta lammskinn. Den sätter man ovanpå sadeln och gör att det inte blir så kallt om lilla stjärten. Med en sådan kunde det väl inte bli fel? Men - jodå! När jag kom hem och ivrigt skulle prova nyförvärvet så gick det inte alls att sätta på sadeln, trots att jag har en alldeles vanlig sådan av dressyrmodell. Baktill var skinnet sytt så högt att det förmodligen skulle passa en kamelsadel, framtill gick det inte att fästa alls.

Hur lyckas de egentligen? Nu blir det ny onödig bilfärd till Hööks, som ligger rätt långt hemifrån. Men jag köpte faktiskt ett huvudlag som passade guldgossen. Med rätt fint pannband. Och dyrt var det inte heller. En annan sak jag verkligen kan rekommendera är deras borstar av naturmaterial från Borstiq. De blir inte sådär läskigt statiskt elektriska som borstar av nylon kan bli. Mina hästar tycker inte om att jag ger dem stötar, så vi gillar naturborstarna högt och innerligt.

image87

Sveipur i sitt fina nya huvudlag i går kväll

Kommentarer
Postat av: Plupp

gosigosi, det känns som att han går genom skärmen med sin mjuka päls...

Postat av: Ann-Louise

Såpass snyggt!!!!!! Jag fick genast kraftigt habegär och måste nog snarast bege mig. Undrar om sortimentet är likadant i alla, för jag har inte sett detta förut..... Attans Ylle! Nu skapade du ett nytt köpbehov hos mig!

2007-10-22 @ 12:42:46
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback