Ylle gillar:

"Älskad, saknad" av Joyce Carol Oates. Gillar faktiskt det mesta hon skrivit. Här träffar hon på pricken de känslor man kan få när man sorterar och kastar saker och ting efter bortgångna föräldrar. Hur man träffar på tygbitar och fragment från sin barndom och blir sittandes i timmar och minns, istället för att jobba undan.

I mammas garderob: Tygbitar från våra badrockar. Min var turkos med stora vita prickar. Jag kände direkt hur kall jag ofta var, när vi slutligen slet oss upp från vattnet, efter timmar av lekar i de stora bilringarna. Hur tänderna skallrade i munnen och skinnet var blått och knottrigt. Fast det var över fyrtio år sedan...

Kommentarer
Postat av: Ina

Jag minns, nu får man bara leka med de egna bilringarna och huden är blå och knottrig utan att man badat...

Postat av: ylle

Fåntratt där, Du har väl inga bilringar! Ja, på bilen alltså, men inte i midjan, eller var det inte DET Dju menade...? EEhhhhh.....
Ylle

2007-09-05 @ 07:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback