Bloggar och kommentarer...

Varför skriver man en blogg? Varför skriver JAG en blogg? Skrivklåda - ja. Exhibitionism - ja, litet grand. Men framförallt är det nog en önskan att dela med sig av sina tankar. Och delar av sitt liv - i bilder. Varför skulle jag annars skriva ner dem? Och publicera dem på webben?

Kommentarer vill jag gärna ha, inte för att ständigt inhösta beröm eller läsarnas ovationer över det jag skrivit. Utan mer för att få till någon slags kommunikation, ett bevis på att någon läser och kanske reagerar. Utan kommentarer blir bloggen ungefär som om jag stod mitt i en grupp människor och talade rakt ut i luften (vilket händer ibland) utan att någon egentligen lyssnar. Litet surrealistiskt alltså.

Så snälla läsare, försök att någon gång emellanåt klämma in en kommentar. Det ger bloggen näring. Annars blir det som att maila eller skriva brev till folk och aldrig få svar. Tänk på det. Kram på er och ha en härlig dag!

image352

Den här bilden måste jag dela med mig av. Det var tidigt i tisdags morse, måndagen hade bjudit på hällregn och hagel, så marken var genomblöt. Morgonsolen värmde upp det fuktiga som steg upp som trolska dimmor. Det var så otroligt vackert. Men tillståndet varade bara i cirka 10 minuter, sen försvann dimmorna.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Helt underbar bild... och höbingeträning :)

Postat av: EXZENTRIC

Man blir nästan tårögd.. eller är det dimman som droppar??

Klämmer så gott jag kan vid behov!

2008-04-18 @ 12:47:45
Postat av: ylle

Tack alla söta ni som skriver kommentarer, Nina, Karin o Marie m fl...
Ni är guld värda!

2008-04-18 @ 16:05:43
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: AK

underbar bild, trollskt!
och jag är tyvärr lite dålig på att kommentera...ska jobba på att bli bättre!

2008-04-18 @ 21:06:16
URL: http://bacillen.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Kommer tillbaka imorgon och skriver mer... jag är bara så döans trött ikväll! Tänkte läsa igenom ditt tidigare inlägg nu.. såg lite spännande ut... men jag får vänta tills imorgon! Mina ögon vill liksom inte hålla sig uppe...

En godnattkram till dig...

2008-04-18 @ 23:17:54
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: ylle

Elisabeth och AK, ni tillhör givetvis mina favoritkommentatorer, och dessutom är ni mina favoritbloggar som jag ALLTID tittar in till....
OOOps, nu tog jag visst bort ett inlägg till; "Förklaring?". Ibland känns det faktiskt för privat för att hänga ute på webben!

2008-04-19 @ 09:56:56
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Anonym

Läser ofta men kommenterar nästan aldrig.
Men en kram denna gång.
//Brorsan

2008-04-19 @ 13:21:26
Postat av: Elisabeth

Men jag blir verkligen så less på mig... vad var det för någe bra som du hade skrivit, och som jag ville läsa och kommentera? Nu har jag alldeles tappat bort det...! Det är alldeles klart och tydligt att denna lilla hjärna inuti mitt huvud är ganska tomt ibland, och vissa dagar mer än andra!

Nåja, jag får bita i "suräpplet" och njuta av bilderna på "Sammie" och "Truls" istället!!

Å ha en underbar söndag med de dina...

Varm kram..

2008-04-20 @ 08:28:29
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Åsa

FORTSÄTT! Jag älskar att du skriver. Håller oftast med dig. Älskar dina bilder. Och dina djur. Alltid. Och jag är skitdålig på att kommentera.

2008-04-20 @ 20:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback