Jag måste bara.....

-visa er den här bilden. Trots att jag lovat er en "nästan hästfri" blogg här, så kommer det att slinka in en eller annan häst i alla fall. Och vem bryr sig?

Det här är valacken Isak som med sin ägare Agneta vid tömmarna drar en elegant gammal vagn. Isak är en korsning mellan morganhäst och new forest och en särdeles vacker kille. Agneta är en modig tjej i sina bästa år, vilket bevisas av att hon är ute och kör sin häst med en sån här vagn som egentligen kanske skulle passa bättre på museum...    Det är lätt att nåt brister i det gamla träverket. Jag har sett åtskilliga såna BRISTNINGAR. På 80-talet, när vi började körtävla, var det nämligen var och varnnan vagn av det här slaget som deltog i tävlingarna. Nuförtiden är det vagnar av metall och med gummihjul som gäller vid tävling, tystare och lättare på alla vis.

Men varför ska jag vara en sån kraxekorp? HEJA AGNETA OCH ISAK! (Och jag håller tummarna för att denna vagnen håller tills den nybeställda kommer....)

image359

Här har ni Isak i närbild:
image361

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Faktiskt ett väldigt vackert ekipage. (Det heter väl ekipage på hästspråk?)

Postat av: Agneta

Ja, visst är han fin och duktig.
Lucky me!!!!

2008-04-23 @ 22:07:47
Postat av: Elin

Såg jättemysigt ut.
Inte ofta men ser ett sånt här ekipage idag.
Det är nått visst med gammla vagnar.

2008-04-24 @ 07:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback