Radikal medicinsk metod - ska jag ta patent?

Hela sommaren har jag plågats av smärtor i ena knäet. Det har inte hjälpt med värktabletter eller inflammatoriska, oavsett styrka.

Det har känts som om en liten gubbe suttit där med en såg och en borr och flitigt använt sin verktyg, i mitt knä! Jag har haft känslan att det måste vara en nerv som ligger i kläm (ischiasnerven?) så jag gick till min naprapat. Men trots sin skicklighet kunde han inte få det att bli bättre, snarare gjorde det mer ont efter hans behandling.

Oavsett om jag legat, suttit, gått eller stått har det gjort vansinnigt ont. Det är ju inte utan att man blir litet påverkad i humöret. Lille Hund har fått mycket korta promenader, vilket han beklagar djupt.

Så i förra veckan, mitt i värsta skyfallet, går jag från pannrummet in till huset, iklädd sandaler. Berghällen man passerar då var blöt och slipprig och PANG - så låg man där igen! Min onda trasiga arm kom under och smärtade vansinnigt. Jag trodde att stålplattan jag fått inopererad hade böjt sig. En vinkylargrej från frysen fick tjänstgöra som kylbandage, vilket fungerade utmärkt.

När jag sitter där och försöker vara snäll mot min arm, känner jag till min stora förvåning att något inte är som förut. Knäet har slutat att göra ont! Värken är borta! Förmodligen har fallet gjort att "något" fallit på plats och slutat att trycka på den där nerven, eller nåt.

Det var en vecka sen, och det onda är fortfarande borta! (ta i trä)     Armen blev också hyfsad efter en dag eller så. Det är tryggt att ha en stålplatta inopererad, man kan inte bryta upp den igen, i alla fall inte på DET stället.....

Kort sagt: Ramla våldsamt och kanske ordnar det till nåt felläge i Din kropp! På ena eller andra sättet....

Kommentarer
Postat av: Nina

haha... jag ramlade våldsamt och fick ett felläge där det inte var tidigare. Men nu är det historia. Tack och lov.



Vilken tur du hade som inte bröt något och som fick till det onda till det bättre!

Postat av: EXZENTRIC

Jag kastar mig (läs ramlar) våldsamt hit och dit lite då och då men inte får mindre ont i kroppen för det. Däremot blir de blåa fläckarna fler och fler...

2008-08-15 @ 09:01:25
Postat av: Ann-Louise

ha ha ha!!!! Det är bara att be alla som har lite skavanker att ut och kasta sig på berghällarna ha ha!

Faktum är att det kan vara så. Jag fick foten under en rot när jag var ute och spårade med hunden. Klick, klick, klick, klick....sa det kota för kota , som ett automatvapen, och ryggen hade aldrig varit så bra innan!!!

2008-08-27 @ 10:31:18
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback