Förkylningstider

image270

På sistone har förkylningarna duggat tätt. Jag blir förtvivlat trött, kraftlös, tappar ork och energi totalt. Det enda som hjälper är faktiskt att stänga av helt och vila. Hur tråkigt det än är. Jag har lärt mig på det hårda sättet, förr i tiden höll jag igång trots elaka förkylningar och det slutade oftast med lunginflammation och i värsta fall med sjukhusvistelse och otäcka stavar som stacks upp i bihålorna. Yäääck....

Till min hjälp har jag dessa små vänner. Berocca (B- och C-vitamin) enchinacea, vitlök, citron och så - förstås - honung! När man har fördelen att få äkta närproducerad vara!

Kanske är det den alltför varma vinterns fel att förkylningsbacillerna frodas? Det finns tydligen redan fästingar?

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

Honing är gott och nyttigt säger Nalle. Skogsfrun tar det i teet var dag 2 ggr, kanske därför hon så sällan är förkyld? Stallluften ska visst vara hälsosam också...ammoniacen?

Postat av: Ann-Louise

Stackars dig. Precis när du lugnat dig över tjejerna.... eller kanske just därför.När man slappnar av blir man sjuk. Det är därför jag kör på 110 varv hela tiden ;-)
Krya på dig kram!

2008-03-01 @ 07:53:54
URL: http://hastochhund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback